Üründen Memnun Kalmadım Ne Yapabilirim?
Aldığınız ürünü teslimat tarihinden itibaren 14 gün içerisinde faturanız ve iade sebebinizi içeren bir not eki ile iade edebilirsiniz. İade işlemleri için;
- İade ürünlerinizi iade sebebini bildiren bir not ile göndermeniz gerekmektedir.
- İade etmek istediğiniz ürünün faturası kurumsal ise, ürünü iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte göndermeniz gerekmektedir. İade faturası, kargo payı dâhil edilmeden (ürün birim fiyatı + KDV şeklinde) kesilmelidir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri iade faturası kesilmediği taktirde kabul edilmeyecektir.
Genel iade şartları aşağıdaki gibidir;
- İadeler mutlaka orijinal kutu veya ambalajı ile birlikte yapılmalıdır.
- Orijinal kutusu ambalajı bozulmuş (örneğin: orijinal kutu üzerinde kargo etiketi yapıştırılmış ve kargo koli bandı ile bantlanmış) tekrar satılabilirlik özelliğini kaybetmiş, kullanılmış, 2.el statüsüne düşmüş başka bir müşteri tarafından satın alınamayacak durumda olan ürünlerin iadesi kabul edilmemektedir.
- İade etmek istediğiniz ürün ile birlikte orijinal fatura (sizdeki bütün kopyaları) ve iade sebebini içeren bir dilekçe göndermeniz gerekmektedir.
- Ürün seçiminde uyumsuzluk problemi yaşanabilecek ürünler için, mutlaka uyum konusunda teknik destek alarak sipariş vermelisiniz. Bu tip ürünlerin orijinal ambalajları açıldığında iade işlemleri mümkün olmamaktadır. (Örneğin; hafıza kartları, bilgisayar donanım ve yazılım ürünleri, kulaklık, kılıf vs. )
- İade etmek istediğiniz ürün / ürünler ayıplı ise kargo ücreti firmamız tarafından karşılanmaktadır. Bu durumda da Yurtiçi Kargo ile gönderim yapmanız gerekir. Diğer durumlarda ise kargo ücreti göndericiye aittir.
Özel Ürünler İçin İade Şartları
Ürünün arızalı veya ayıplı çıkması halleri dışında, açıldıktan sonra sağlık açısından tehlike arz edebilen ürünler (örn: kullanım esnasında vücut ile birebir temas gerektiren ürünler, kulak içi veya kulak üstü kulaklık vs.) , tek kullanımlık ürünler, kopyalanabilir yazılım ve programlar, hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçen ürünler ile görüntü alınmış ve kutusu açılmış olan TV’lerin iadesi mümkün değildir.
Ürünlerin iade edilebilmesi, ürünün ambalajının açılmamış, bozulmamış ve ürünün kullanılmamış olması şartına bağlıdır.
- İadesi olmayan ürünler
- Tüketicinin özel istek ve talepleri doğrultusunda üretilen veya değişiklik yapılan ürünler,
- Hızlı bozulma veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünler
- Tek kullanımlık bir ürün olması,
- Hijyenik bir ürün olması,
- Her türlü yazılım ve programlar
- DVD, VCD, CD, kaset vb. bir ürün olması,
- LCD, LED ve Plazma TV’ler (TV Grubundaki ürünlerin mutlaka servis tarafından açılması gerekmektedir, Servis haricinde açılan ürünlerde değişim ve iade işlemleri yapılamaz. (Arızalı, kırık, darbeli vb.)
- LCD, LED ve Plazma TV’ler de Servis tarafından kurulumu yapılmış ürünler tekrar servis işlemleri yapılamayacağından dolayı iade alınamaz. (Sorunu olmayan keyfi iade istenilen ürünler)
- Bilgisayar ve kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit vb)
- Kozmetik bir ürün olması,
- Cep telefonu kılıf ve aksesuarları,
- Sağlık ürünleri ve aksesuarları. (traş makinesi, epilatör, ateş ölçer vb)
- Vücut ile temas gerektiren ürünler (kulakiçi kulaklık, kulaküstü kulaklık vb)
- Ürünün tekrar satışa uygunluğunun yitirilmiş olması,
- 14 günlük Cayma Hakkı süresinin dolması,
- Ambalajı bozulmuş, ekran üzerindeki koruyucu jelatinin sökülmüş olması, ürün üzerinde ki çiziklerin olması vb. durumdaki ürünlerin iadesi kabul edilememektedir.
Ölü Piksel Hakkında
Sitemizden almış olduğunuz LCD monitör, LCD TV, LED TV, Plazma TV, Notebook, Netbook, Ultrabook ya da Tablet PC ürünlerinde ölü piksel olması durumunda uluslar arası standartlar çerçevesinde değerlendirme yapılacaktır.
LCD, LED ve Plazma Panel üretiminde pixel yapısına dayanan bir teknoloji kullanılmaktadır. Bu teknoloji yapısı gereği, ürünlerin üretimi aşamasında LCD Panel üzerinde “parlak nokta” ( Bright Dot ) veya karanlık/siyah nokta (Dark Dot ) oluşabilmektedir. Monitör, üreticileri üretim sırasında oluşan bu noktaları, belirli adetin altında ve noktaların birbirine uzaklık değerinin belirli değerin altında kaldığı ve aksi belirtilmediği sürece “normal ürün” (ayıplı olmayan ürün) olarak kabul etmektedirler.
İade İşlemleri
Gelen ürün öncelikle tarafımızdan incelenir, gerekli olduğu durumlarda ise ürünün yetkili servisine ya da tedarikçi firmaya test etmeleri için gönderilir. Bu işlem en geç 20 iş günü içerisinde tamamlanır. Yukarıda belirtilen şartlara uygun ise iade işlemi başlatılır.
İade işlemi onaylandığında iade bedeli işlem tipine göre kredi kartı/banka kartı ya da havale yöntemiyle tarafınıza iletilir.
Tüketici Hakları-İptal ve İade Koşulları İçin : https://anelsa.com.tr/iptal-ve-iade-sartlari/